יום שני, 3 בספטמבר 2012

נופש באיה נאפה קפריסין


האי השכן קפריסין היווה מאז ומתמיד את עבור הישראלים "חו"ל קרוב לבית" ושמותיהם של מוקדי תיירות בקפריסין שגורים בפיו של כל ישראלי, גם אם מעולם לא ביקר באי הקסום. איה נאפה היא כנראה אחד המקומות המוכרים ביותר בקפריסין והוא ידוע כבירת הצעירים של קפריסין המאכלסת מדי קיץ בני נוער וצעירים ישראלים רבים.

איה נאפה איה נאפה איה נאפה ממוקמת בדרום מזרח קפריסין, מדרום לגבול עם קפריסין התורכית (צפון קפריסין) בעבר הייתה איה נאפה כפר דייגים קטן, אך על פי הסיפור המפורסם של העיר היא התגלתה מחדש על ידי צייד שהגיעה לאזור ומצא באחת המערות הנטושות פסל של המדונה. זוהי גם הסיבה לשמה של העיר שמשמעותו "הקדושה של היער". איה נאפה היא אכן שילוב מרתק בין עיר נופש בקפריסין לבין פנינה היסטורית ודתית, וסביב החופים והמועדונים הרבים שלה תוכלו למצוא כנסיות רבות ואתרים הקדושים לנצרות האורתודוקסית. אחד מהם הוא איה מאברי הממוקם במערב העיר- עמוד אבן שבמרכזו חור, כאשר על פי האמונה מעבר בחור יכול לרפא מחלות שונות.

באיה נאפה כל יום הוא פסטיבל בפני עצמו- איה נאפה היא המרכז של מסיבות בקפריסין והדיסקוטקים הרבים בעיר עורכים מדי יום מסיבות המתחילות בחצות הלילה ומסתיימות בשעות הקטנות של הבוקר.



עבור חלק מהמבקרים מטרת הנופש באיה נאפה מסתכמת בשריצה בחופים ובבילוי במסיבות במועדונים באי, אולם עבור אלו מכם המעוניינים לטייל באזור ולהכיר את ההיסטוריה המרשימה ואת פניני הטבע שיש לאיה נאפה להציע לפניכם סקירה קצרה על המסלולים והאטרקציות באזור. רצועת החוף של איה נאפה כוללת חופים רבים המאכלסים את אלפי הצעירים המגיעים לנופש במקום וכן מציעים שלל פעילויות ספורט ימי, ובעיקר גלישת רוח וסקי מים. המעוניינים בחוויית מים ייחודית יוכלו להקדיש יום לביקור בפארק המים "עולם המים" המציעה הרפתקאות רטובות ברוח המיתולוגיה היוונית, וכן האקווריום של איה נאפה ומנזר איה נאפה.

באיה נאפה נערכים מדי שנה שלושה פסטיבלים גדולים- הראשון הוא הקרנבל הלאומי השנתי הנערך מדי שנה בחודש פברואר, השני הוא חג הים הנחגג לקראת סוף חודש מאי והשלישי הוא "פסטיבל היין" המתקיים מדי קיץ. מעבר לכך, באיה נאפה כל יום הוא פסטיבל בפני עצמו- איה נאפה היא המרכז של מסיבות בקפריסין והדיסקוטקים הרבים בעיר עורכים מדי יום מסיבות המתחילות בחצות הלילה ומסתיימות בשעות הקטנות של הבוקר. מרדת החשיכה ועד פתיחת המועדונים תוכלו למצוא את מרבית התיירים בפאבים ובברים הרבים המאכלסים את החופים ואת העיר.

האזור של איה נאפה משופע ב"כפרים אדומים", כפרים שאורח החיים שלהם סובב סביב חקלאות באזור בו האדמה עשירה ופורייה במיוחד. מומלץ לבקר בכפרים האדומים הסובבים את איה נאפה, בהם סוטירה, פוטאמוס וכפרים נוספים, וליהנות מהרחובות הציוריים, הטברנות העשירות והכנסיות.

השכרת רכב בקפריסין קלה וחברות השכרת רכב נמצאות בכל מקום, וגם באיה נאפה תוכלו למצוא חברות רבות שישמחו להשכיר לכם רכב לטיול בסביבת איה נאפה. בנוסף, ישנה תחבורה ציבורית נוחה אשר תאפשר לכם להגיע לכל האטרקציות המרכזיות בקלות הישר מבית המלון.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה