יום שני, 3 בספטמבר 2012

טיול באזור אפרודיטה ופאפוס - קפריסין

טיול באזור אפרודיטה ופאפוס - קפריסין


את הדרך לפיסורי כדאי לעשות מלימסול דרך הים ולא דרך הכביש המהיר. הדרך מתפתלת במעלה ההר והנוף הנשקף מלמעלה עוצר נשימה.

לאחר נסיעה של כ-חצי שעה מלימסול תתגלה לפניכם פיסורי (PISSOURI), עיירת נופש בקפריסין הממוקמת במפרץ ציורי בין צוקים וכרמים במלוא הדרה, מקום קסום ושלו למחפשים חופשה בקפריסין בעלת אופי שקט ומבודד יותר. בפיסורי תמצאו חופים שקטים ושלווים המזכירים את חופי סיני, פעילות ימית, סירות אשר ייקחו אתכם אל המערות הכחולות ואל המצוקים ומקומות לינה יוקרתיים יותר ופחות, בהם מלון קולומביה המפואר.

בכפר השקט במעלה ההר ישנן מסעדות בהן מגישים את גבינת החלומי הטובה בעולם.
במעלה ההר כדאי לעצור בתצפית סלע אפרודיטה. על פי האמונה, זהו המקום בו הגיחה האלה אפרודיטה מבין גלי הים.


לאחר טיול רגלי בפיסורי כדאי להמשיך לתצפית סלע אפרודיטה. על פי האמונה, זהו המקום בו הגיחה האלה אפרודיטה מבין גלי הים. לאחר התצפית אפשר לעבור את הכביש עם הרכב לכיוון החניון ולרדת במעבר התת קרקעי אל חוף אפרודיטה. ליד סלע אפרודיטה תוכלו למצוא גם את הריסותיו של מקדש אפרודיטה, אשר היווה בעבר את אחד ממוקדי העלייה לרגל החשובים בעולם. למתפנקים ניתן לעצור באפרודיטה הילס למסג' מפנק. המקום נחשב לאתר נופש מהמובילים בעולם והוא כולל מגרשי גולף וטניס ואטרקציות תיירותיות נוספות.

לאחר הביקור בגבעות אפרודיטה כדאי להמשיך לפאפוס.

ישנן מספר ערים בקפריסין המהוות מוקד משיכה לתיירים, ואחת הבולטות שבהן היא העיר פאפוס המושכת תיירים ישראלים רבים מדי שנה. זוהי העיר הקטנה ביותר מבין הערים הגדולות של קפריסין, אך היא עיר שמחה ושוקקת חיים המציעה לתיירים שלל אטרקציות. העיר פאפוס מחולקת לשני חלקים- פאפוס העיר ופאפוס התחתית, ביניהם מפרידים כ-2 ק"מ אותם ניתן לחצות ברגל או באוטובוס.

העיר פאפוס היא עיר בקפריסין עם היסטוריה עשירה, אשר זיכתה אותה בתואר "אתר מורשת עולמית" מטעם אונסק"ו. אלו מכם המתעניינים בעתיקות ובהיסטוריה יוכלו לבקר בפסיפסים בני למעלה מ-2,000 שנה של דיוניסוס, תזאוס ואיון, וכן במוזיאון הביזנטי והמוזיאון הארכיאולוגי. אתרים היסטוריים מומלצים נוספים כוללים את קברי המלכים, התיאטרון האודאני ושרידיה של חומות העיר העתיקה.

את היום כדאי לסיים בטיול קצר בטיילת, ביקור בטירה וארוחת ערב באחת ממסעדות הדגים שלאורכה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה